Biz7
client
Prima pagină » Stiri » Cum să gestionezi comportamentul unui client?

Cum să gestionezi comportamentul unui client?

Cel mai important lucru atunci când ai o afacere sunt clienții. Niciodată nu trebuie să-i superi sau să-i ignori pentru că fără ei, afacerea ta practic nu ar exista. Ai nevoie de o mare putere de convingere pentru a-ți câștiga clienții. Dar știi să te comporți cu ei? Mulți oameni de afaceri înțeleg greșit această idee.  Ei nu știu un lucru foarte important. Clientul are întodeauna dreptate și tot timpul trebuie ascultat până la sfârșit.

Trebuie să ai grijă de clienții tăi. Ascultă-le plângerile și apoi rezolvă-le problemele. Nu minți clienții în legătură cu ce ar putea face produsul tău pentru ei.  Spune-le povești convingătoare despre importanța produsului tău. De aceea, una dintre principalele calități pe care trebuie să le ai ca om de afacere, este puterea de convingere.

Prezentăm mai jos 10 tipuri de comportamente ce pot apărea la clienții tăi și cum te-ai putea descurca cu acestea

1.Clientul calm

Deși poate părea că aceștia sunt clienții perfecți și că nu îți vor face niciodată probleme, lucrurile nu sunt chiar așa! Nu poți determina niciodată gândurile unui client calm. Începe o conversație prietenească cu ei și în momentul în care a răspuns, încearcă să-ți dai seama ce vor.

2.Clientul vorbăreț și cu multe argumente

Aceștia sunt clienții care nu o să te asculte niciodată! Ei pur și simplu vor să vorbească iar și iar fără a asculta explicațiile tale. Se ceartă și găsesc totdeauna pe cineva pe care să dea vina. Ca să te descurci cu astfel de clienți, mută-le interesul spre produs.

3.Clientul care nu crede nimic

Aceștia sunt clienții care au totdeauna suspiciuni față de produsul sau serviciul pe care îl oferi. Îți cercetează produsele amănunțit în moduri de-a dreptul enervante.  Cel mai bine  e să le înlături orice îndoială răspunzându-le la orice întrebare îți adresează.

4.Clientul agitat

Acest tip de clienți sunt aceia care duc lipsă de încredere, de informații cu privire la produse sau servicii sau sunt, în general, timizi. Începe o conversație calmă și politicoasă cu ei.  Întreabă-i într-o manieră politicoasă care le sunt dorințele și astfel îi vei face să-ți cumpere produsele.

5.Clientul nerăbdător

Acești clienți urăsc întârzierile și sunt tot timpul pe fugă. Iau decizii pripite și orice conversație cu ei îi poate enerva. Dă-le ceea ce își doresc imediat în timp ce zâmbești.

6.Clientul prietenos

Este ușor să ai grijă de astfel de clienți. Sunt foarte carismatici și nu sunt pretențioși sau egoiști. Totdeauna vor vorbi cu tine într-un mod prietenos și politicos.  Aceștia sunt clienții care duc mai departe o vorbă bună despre afacerea ta.  Nu ar trebui să-i păcălești niciodată și ar trebui să ai mereu grijă de nevoile lor.

7.Clientul ezitant

Acești clienți de obicei nu sunt complet deciși în legătură cu ce vor defapt. Sunt nehotărâți cu privire la particularitățile unui anumit produs. Ca să te descurci bine cu ei, ar trebui să le explici particularitățile fiecărui produs.

8.Clientul nepoliticos

De obicei acest tip de clienți se cred mai presus de orice. De obicei, pot creea foarte multe probleme.  Nu ar trebui să încerci să îi enervezi în niciun fel. Ascultă tot ce au de zis și explică-le într-un mod calm.

9.Clienții curioși

Există și clienți care se plimbă și verifică produsele, prețurile lor, dar nu au însă intenția de a cumpăra ceva. Acest lucru nu ar trebui să ne enerveze. Ba din contra, ar trebui să îi primim călduros, să le oferim orice informații au nevoie pentru că data viitoare vor cumpăra.

10.Fără un comportament anume

Aceștia sunt clienții cărora le place să negocieze. Ar trebui să ne comportăm prietenos cu ei și să le spunem tot timpul despre ofertele valabile.

Dacă vrei ca afacerea ta să aibă succes, ar trebui să te poți descurca cu tot felul de clienți!

Adauga comentariu

Conecteaza-te cu Biz7.ro